Zadbaj o swoje libido

stockings-721951-mKażdej kobiecie może zdarzyć się od czasu do czasu chwila, kiedy nie ma ochoty na łóżkowe igraszki. Jednak jeśli sytuacja ta zdarza się bardzo często, odpowiedzialny za nią może być spadek libido. Brak udanego współżycia seksualnego kładzie się cieniem na niejednym związku, przeszkadza i paniom i panom. Dlatego warto uświadomić sobie wagę problemu i zastanowić nad tym, jak przywrócić libidu odpowiedni poziom.

Czym jest libido? Libido zwane również pociągiem lub popędem seksualnym jest psychiczną reprezentacją pobudzenia pochodzącego z wnętrza organizmu i dążąca do zaspokojenia potrzeb seksualnych. Mówiąc najprościej, jest rządzą i pragnieniem, które prowadzi do aktu seksualnego. Potrzeby seksualne człowieka są jego indywidualną kwestią, jednak nagła niechęć do seksu może być spowodowana właśnie zaburzeniami poziomu libido. Najczęściej objawia się to spadkiem zainteresowania sferami łóżkowymi, a także niechęcią względem samych stosunków. Na poziom libido wpływa bardzo wiele czynników: zmęczenie, niewyspanie, przyjmowane leki, zaburzenia natury psychicznej czy hormonalnej. W wielu przypadkach zmiana trybu życia może okazać się niezwykle pomocna, więc warto zawalczyć o swoje libido i satysfakcję seksualną.

Przyjrzyj się domowej apteczce

Spadek libido często pojawia się w okresie menopauzy, kiedy hormony zaczynają inaczej pracować.  Ale nie zawsze tak się dzieje. Często za spadek popędu seksualnego odpowiadają skutki uboczne przyjmowanych leków, dlatego warto gruntownie przeanalizować, jakie medykamenty przyjmuje się na co dzień. Pod lupę należy wziąć między innymi tabletki antykoncepcyjne, leki psychotropowe czy leczące choroby tarczycy. Jeśli ma się wątpliwości, warto na temat przyjmowanych leków porozmawiać z lekarzem. W wielu przypadkach można lepiej dobrać środki farmakologiczne, by nie ingerowały w seksualność człowieka.

Stres – pierwszy wróg libido

Stres, zmęczenie i galopujące tempo życia towarzyszą obecnie niemal każdemu człowiekowi. Nie pozostają one bez wpływu również i na popęd seksualny. W sytuacjach stresogennych przysadka mózgowa produkuje zwiększone ilości prolaktyny, co wpływa na zmniejszenie się libido. Równocześnie wzrasta w organizmie poziom adrenaliny, a to zmniejsza dopływ krwi do narządów płciowych. Wiele osób ma także problem z odrzuceniem problemów i zagłębieniem się w arkana miłości, nie potrafią się skupić i zrelaksować. Sytuacji stresogennych ciężko jest unikać, jednak dobrym sposobem na rozładowanie napięcia może okazać się joga lub inne techniki relaksacyjne. Pomóc może nawet wieczorny spacer. Bardzo ważne jest, by zapewnić organizmowi optymalną porcję zdrowego, nocnego wypoczynku.

Zmień dietę i zacznij się ruszać

Badania wykazały, że zdrowe i aktywne fizycznie osoby mają większą ochotę na seks. Słaba kondycja fizyczna najczęściej przekłada się na zmęczenie i ospałość, więc kiedy do łóżka trafiają osoby borykające się z tym problemem, najczęściej marzą tylko o leniwym odpoczynku lub przyłożeniu głowy do poduszki. Tymczasem osoby wysportowanego, które zażywają dużo ruchu, mogą pochwalić się dużymi zasobami energii, w ich żyłach krążą endorfiny i chętnie wykorzystują swoją aktywność także w sypialni. By cieszyć się wyższym libido, warto więc zapewnić sobie regularną dawkę ruchu i zmienić nawyki żywieniowe. Należy odrzucić tłuste i ciężkostrawne potrawy i zastąpić je chudym drobiem, warzywami, owocami, wzbogacając posiłki produktami uznawanymi za afrodyzjaki: szparagami, ostrygami, bananami czy czekoladą.

Zwalcz nudę

Libido często przegrywa z rutyną i brakiem satysfakcji seksualnej. Częste stosunki seksualne znudzą się, jeśli nie znajdzie się w nich element zaskoczenia i szczypta fantazji. Jeśli więc zauważy się u siebie znużenie życiem seksualnym, warto wykonać uczciwy łóżkowy rachunek sumienia i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nie odpowiada za nie klasyczna nuda. Na szczęście istnieje wiele sposobów, by z nią walczyć. Wystarczy do sypialni wprowadzić coś nowego. Seksowna bielizna, erotyczny masaż, a może gadżety z seks-shopu?